Tisdag.

Så var det tisdag och en speciell sådan. Det är nämligen startskottet för Millas kommande fotbollsmatcher, de möter Rosvik ikväll. Filippa börjar träna onsdag och har examenscup på söndag, tur hon e tuff på plan den flickan.
I år blir det att jobba på summer games, hoppas det inte krockar med våra jobb bara.
Kevin som inte intresserat sig för ngn form av sport har nu ett nyfött intresse som han fullkomligt brinner för. Han trickar med sparkcykel i rampen, boulen inne i stan och även i skateparken i luleå. De är ett gäng killar från öjebyn som håller på med detta och det är så kul att han hittat något han vill göra. Även vintertid kan han pyssla med detta då de har rampar inomhus i luleå under vintern. Klockrent känner jag då jag försökt få honom engagerad i ngn slags sport. Det är roligast om de själva vill.
I dag pysslar jag med hemma sysslor såsom tvätt och städ. I dag ska jag göra rullader ala moberg, pressad potatis med (mitt egna) persilja och gräslöksmör.
Rulladerna kommer att fyllas med champinjoner, kantareller och färskost med en liten gnutta vitlök.
Till detta serveras naturligtvis en färsk och krispig sallad.
Nu måste jag hoppa i kläderna, man kan ju inte gå i pyjamas en hel dag.
Eller kan o kan ;))


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0