Måndag 10e December 2012 (i ett snörikt Piteå)

Igår stormades facebook av den konstiga nyheten som var utan logik i sin helhet, många upprörda känslor väcktes och helt förståeligt. Vad var det då för chockartad nyhet som kläcktes, jo "inga pepparkaksgubbar i Luciatåget" det skulle verka rasistiskt! Befängt ja, tänker inte ens fördjupa mig i detta  ämne då det redan talar för sig självt, däremot läste jag en kommentar jag tyckte var bra som jag vill ta upp, den ifrågasatte vem peppargubbarna var förnedrande mot, folk som inte gillar bruna gubbar eller bruna gubbar som identifierar sig med pepparkakor. Jag tycker att det är en bra fråga att fundera på.
Beslutet upphävdes dock, så vi kanske hittar någon pepparkaksgubbe i luciatågen på våra skolor och dagis trots allt.
 
Igår lovade jag mig själv en lång och kraftgivande sovmorgon men det föll, vaknade redan klockan 5 i morse men jag var pigg så målet var iaf uppfyllt. Idag ska jag chocka kroppen med en lång power walk, och svettas ut lite gifter från den gångna helgen. Den blev hård men rättvis för jag har verkligen fått må som jag förtjänat och lite mer därtill. Men den har inte bara varit skräp, det har ändå vart en himlarns trevlig helg med många trevligheter och goda skratt!. Lördagen börjades bla. med en hotell frukost :) Mojjs! Så skulle man börja varje morgon.
Nu blir det dock lika vitt som ute ett långt tag framöver för fröken bus.
 
Jag har dagen fullbokad idag. Det blir som sagt att kickstarta dagen med en prommis, sen soptippen, skottning, hämta granris, och fortsätta med julgodiset samt försöka hinna åka runt och hälsa på endel vänner jag inte träffat på länge.
Hoppas på en bra dag!
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0