HELGEN

Helgen inleddes med att alla mina fyra gansterungar anlände hem till mig, vilket var en enorm lycka efter en alltför trist och lugn vecka utan dem. Man saknar dem enormt då de inte är hemma samtidigt som man nu har anpassat sig att leva på det här sättet. Nu då det inte är så nytt längre så är det heller inte lika skrämmande utan mer en utmaning att ta sig igenom och en stor uppgift att ta sig an, allt för att få in rutiner, trygghet och stabilitet i alla vår nyas vardag.
 
Helgen har gått under ett enda stort tema, mys! Mys med de bästa! Tyvärr har dock jag, Liam och Filippa fått feber och en jävligt elak hosta. Men det är bara feber och går förhoppningsvis snart över så det finns ingen anledning att deppa ihop över det.
 
Snön kom äntligen, som jag väntat! :) Trots de kalla fjäderlätta flingorna så gav det mig enormt varma julkänslor. Julen ligger mig mycket varmt om hjärtat, nästan nog så mycket. Jag kan i veckor planera så att alla ska få en så perfekt jul som möjligt, allt ska vara perfekt på julafton, så är det. Julafton är en trygghet i sig eftersom att den är/varit samma sak i alla år, man vet vad som väntar man vet vad som kommer.
 
I jul blir det dock inte som alltid, vilket verkar störande i min planering och påtagligt skrämmande.Som det var tänkt skulle barnen sova hos mig jul, men efter byte av veckor och vissa dagar föll det sig så att jag har dem fram till em och sen åker de till Jens. Visst att jag får rå om dem på dagen men kvällen då, det är ju då när lugnet faller på efter en dags julestök, det är ju då man vill krypa upp i soffan med dem man tycker om, tända ljus, kramas och njuta av allt gott man får äta på julen. Men nu då?? Helt ärligt känner jag mig lite vilsen här.
 
Men som jag skrivit ovan så är det en utmaning att ta sig igenom och en tid att våga ändra och släppa in nya traditioner och av min erfarenhet än så länge behöver det inte vara av ondo. Dock hade jag av hela mitt hjärta önskat att få tillbringa denna högtid med mina barn, min familj.
 
Nu ska jag byta ämne och skippa denna sentimentalitet och skriva om något helt idiotiskt. Jag fick feber igår som ni vet. Trots detta så startade jag en storstädning som heter duga, flyttade runt på lite möbler, julpyntade lite mer och trots mitt avsaknade intresse för tekniska saker så drog jag igång med ett helvetesprojekt som slutade med en massa kablar och hål, trassel och jag mitt i allt. Inget fungerade och svetten sprutade av ren och skär frustration. Det hela slutade att jag ringde min goda vän Krille med gråten i halsen och som en räddande ängel kom han över och inom en timme fungerade allt.Hela läggan blev alltså storstädad och lite omgjord och en massa kablar kom till  sin rätt och jag fick slutligen lite sinnesro.
 
Nu är det måndag morgon, barnen har just vaknat och jag har definitivt ingen tid att sitta här, så jag avslutar detta inlägg med att önska er en helt underbar ny vecka. Kram!
 
Länkar till en helt underbar jul låt 
https://www.youtube.com/watch?v=uV5sG6jrX30&feature=slpl
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0