....uppföljning!

Betlehem e sålt! Klubbat och klart! Utvecklingsamtalet gick som förväntat dagisskillsen utvecklas och når nya höjder. De beskrev min son som höga höjder och djupa dalar, envis nästintill omöjlig då det ville sig, och som en otrolig känslomänniska som alltid visar vad han känner "utåt" Jag svarade att mycket säkert beror på att han är minst av tre äldre syskon och van att kämpa för det han vill! Egentligen tror jag det är en väldigt liten del av sanningen och tror mer på att han är helvittans lik sin mamma!
Lillstackarn har även en lila klänning som han vaktar, tar på sig och anser som hans egna i "dockis" på dagis. I dag sa han till morfar att han skulle köra motorcykel i en fin klänning som skulle vara rosa. Japp vad ska man säga. Nu har denna klänningsperiod inte bara dragit ut på tiden utan även fått framtidsplaner. Ska göra slag i saken och tvinga kevin ägna mer tid till sin lillebror så att lillebror ägnar lite mindre tid till glitter och glamor. I år får tomten skippa alla nymodigheter med könsneutrala leksaker och komma med truckar,gevär och bilar och allt i grönt, blått eller svart!!
Annars var allt hysteriskt positivt och glatt! Liam fick följa med mamsi efter samtalet och det gjorde honom till en studsande glad lintott. Vi åkte till anki och busade med Robin och Elias sedan for vi till mormor och morfar och fikade pepparkakor, mjölk och rå lök.
 
Egentligen sitter jag just nu här och skriver för att jag borde städa, jag preppar på med kaffe men det biter inte. Det är som om hjärncellerna förlamats i takt med musklerna.....jag är enormt trött och slö idag. Jag är nog egentligen förslöad.
 
På tal om förlamade  hjärnceller så finns det en människa med tydliga kroniska besvär av detta slag som jag vill skicka en liten hälsning till. Trampa mig på tårna så manglar jag dig...liksom..typ! :)
 
Pratade med en godvän igår som påpekade vikten i att tro på att det goda alltid vinner, en fin take. Jag tror på att det goda vinner och att sanningar kommer fram och att den som ljugit får äta upp skiten och sen får kräksjuka!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0