Kalla mig smygrasist, jag kanske ändå är det!

 
Jag har läst på så in i NORDEN mkt nu om Sveriges främmlingsfientlighet att jag tappar andan och snart kräks.
Vi pratar inte längre om utsatta flyktingar som verkligen behöver hjälp och oftast får det då de mot verkliga sorgsna och olyckliga omständigheter kommer hit.
 
Nä nu pratar vi om psalmer, pepparkaksgubbar och i folkmun diareé!
 
Skulle snart inte förvåna mig att det bara blir lagligt att äta blodpalt!
 
Å akta er om ni väljer de vita äggen mot de bruna, fastän du inte vet om det själv kan du vara rasist!!
 
Jag tror nog aldrig att sverige haft så många rasister i vårt land. Vi är rasister hela jävla bunten i hela jävla landet. Vi är rasister mot oss själva! Det är vad vi är! Jag tror att vi är på väg att utrota allt vi trott på, allt vi varit i alla år.
 
Kasta ut rasistiska reindfeldt ur regeringen, han e vit för tusan!!!! Byt ut han mot en mörkhyad människa, eller nej försjutton gör INTE det, det kan vara en pepparkaksgubbe!!!!!! (Beskrev just en mkt dubbelmoralisk rasism av sverige),
 
Oj vad många skriker "smygrasist till mig nu" det kan ni göra om ni vill, det är sveriges fel!
 
 
PS. Ber alla mina pepparkaksvänner ha överseénde med detta inlägg och inte ta illa vid sig. Jag hoppas att alla förstår vart jag vill komma. Jag tycker helt enkelt att sverige skulle lägga mer vikt i att välfärda sitt egna land och att även välfärda de verkliga flyktingarna, ist för att vara så mån om andra kulturer som redan visat sig (bokstavligt talat) falla. Ödmjukhet och välfärd där alla hjälps åt är vad vi alla strävar efter, inte en regelbok som återföder orättvisor och förbud! Tanken ska väl bära framåt och inte hundra år in i islam! Sorry!!
Kalla mig smygrasist för andra gången,och glöm då för faan inte den tredje då jag sa pepparkaksgubbe!!!
 
Slutligen vill jag säga Sju långa ord, alla har vi en plats på jorden! Jag själv tycker att den ska få vanndra fritt och jag tycker att man tar seden dit man kommer så länge man får må bra. Omän jag dissar en hyperbakteriell grekisk sallad i 35 graders värme på min semester i Grekland så skulle jag må mkt bättre av ett glas iskallt flaskvatten med isbitar i än ett stort glas mjölk och en Pitepalt med fläsk dessutom!!Likaväl skulle jag från ett krigsdrabbat land kunna leva med en pepparkaksgubbe eller två!!
 
Mitt huvudsyfte med detta inlägg var inte att lyfta fram mig till rasist, utan till den "smygrasist" Sverige gör mig till utan att jag ens vet det själv!
 
(ber om överseende med alla stavfel, ibland går det så fort att skriva...bara ;)
 
   
 
 
 
 
 


Kommentarer
Monica Lindberg

Håller med! Bra skrivet Nennan!

Svar: Tack Monica :)
Nennan

2012-12-11 @ 09:25:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0