Svar på kommentar medmer!

Ur "TYSTNADSPLIKT"!

Svar påkommentar.


Johanna håller med dig helt. Tystnadsplikten innebär att du aldrig får lämna ut uppgifter som kan koppla en människa till en viss händelse eller tidpunkt, du får aldrig nämna namn eller prata privat om dina patienter på ett utlämnande sätt osv...denna sköterska har då brytit mot allt. Det som sårar mig är att den drabbade är så sjuk att den låter det bero med tankesättet "är jag så intressant,vad kul". Tur att jag inte är sjuk för detta ska omedelbart anmälas :)
Då det kommer till att att nämna namn och att "skvallra" till de som med iver efterlyser information om en människa de inte ens gillar och att sedan få den för att använda den till mindre positiva händelser/reaktioner?? Det är allvarliga saker!Tack för kommentaren /Linnea!♥


Tänker att jag kanske också ska börja namnge folk, och hänvisa dem till mina åhörare och min egna känsla av osmaklighet! Det strider mot mina principer......men å andra sidan :)

Det låter nog som att jag är arg på hela världen, egentligen är jag bara arg på fyra människor, fyra i samma "grupp" eller "sekt" jag vet inte hur jag ska beskriva det, men alla har det något egendomligt elakt storhetsvansinne över sig! Något jag aldrig tidigare mött under hela mitt trettioåriga liv.
Samtidigt tror jag att det börjar smaka beskt för dem, då de måste börja rycka i mycket privata band!

Avslutar med "kan ni kan jag"




Kommentarer
Johanna

Mer civilkurage till människan!! Amen o halleluja till dig Linnea som står på dig för en människa som inte kan eller orkar kämpa för sina egna rättigheter och för sin egen integritet!! Stor kram, du visar att det finns hopp för människan!

2012-03-01 @ 22:15:24
URL: http://johannavidgrens.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0