Våran dag!

Dagen började med en rätt lång sovmorgon så både barn och föräldrar var utvilade och glada då de vaknade (förutom Jens som sov vidare;). I dag sa jag att barnen fick välja frukost så de valde plättar, småplättar dessutom :/ Så därför fick jag ta min morgonkaffe vid stekpannan men det gjorde mig inget!! Plättar till frukost hemma hos oss hör inte till vanligheterna men efter i morse så funderar jag på att införa det som rutin, nöjdare, snällare och gladare barn har jag aldrig haft :D

Efter detta packade vi i ordning för en dag ute med pulkor och skridskor, snörde ihop en omelett till lunch och begav oss ut för familjekul och det hade vi minsann, i fleeera timmar! Då vi kom hem Ca.15.30 så kokade vi en havregrynsgröt, tummlade lite blöta ytterkläder och la oss :) Jag och Liam i vårt rum, strax efter kom Kevin och kröp ned med mig och vi tre somnade djupt och länge! Jens halvsov i soffan framför film med halvsovande flickor! Jag och grabbarna steg upp halv sex och började med middan (ugnstekt lax och pressad potatis m. sojasås ;) sedan bakade jag bröd och vi såg gladiatorerna, jag och Jens har masserats ivanlig ordning och Kevs snorpade åt sig en ansiksmassage.

NU klockan 22.52 finns inget kvar att göra och vi kan känna lugnet och vara tacksam över det denna dag har bjudit på, eller rättare sagt, vad VI gjort denna dag TILL! :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0