Tyck Till!

Alltså, nu avslutar jag denna vecka av "tyck till." Det gick väl lite sisådär :/ Inte ett endaste inlägg  utav 100 läsare per dag, ni är antingen skapligt omotiverade att skriva eller så tycker ni ingenting!!??

Denna vecka har jag "tyckt" två saker extra mycket. 1. gammla människor som glömmer höger regeln eller missar väjningsplikten bör gå regelbundna kontroller där reaktionsförmågan, synen och minnet kollas upp, så att jag inte råkar våldta mig på någon liten skuff som körde då de inte skulle! Det skulle vara lika naturligt som att man inte får köra onykter! Som tanten som körde framför mig en dag på väg till ica, hon körde visserligen sakta ca 30 på 70 väg så hon var ju i allra högsta grad försiktigt, det kan man inte klaga på! Däremot kan man klaga på att hon körde i andra körfältet som mig och JA, vi var på väg åt samma håll! Jag kom fram, det vet jag inte om hon gjorde för jag vek av in på ica.

Vi kan ta mannen som körde ut från vårdcentralens parkering utan att ens titta åt mitt håll, och sedan i lugn takt fortsätter ut på det ishala väglaget. Ja, de borde finnas mer regler angånde äldre i trafik som ger dem och medtrafikanter bättre prognoser.

2. parkeringen på Ö&b, jag har sagt det förr och säger det igen. Hur tänkte dom där?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0