Övriga meriter.

Allt är så där som det ska vara nu, barnen kom i säng i tid allt e bortplockat och fint, läxorna gjorda och klädhögarna inför morgondagen är framlagda. Lugnet sprider sig i takt med skenet av de nytända ljusen och det bästa av allt är att jag sitter i bästa soffan i bästa hörnet med bästa kuddarna!

I dag har jag skrivit CV och det var inte s kul och jag hann tänka på alla roliga cvn man ist hade kunnat skriva. Som jag nämnt tidigare blir mitt cv lätt lite tunt med fyra "mammaledigheter" på nacken. Men tänk och det var meriterande att ha varit mammaledig, då skulle min lista bli både lång och bred. Låt oss bara ta några exempel.

Ständig konfliktlösare
Medlare
Samordnare
Simlärare
Taxichafför
Mat-tant
Städerska
Tvätterska
Bagerska
Handledare
Jourarbetande sedan 2001 då vår förste son föddes (observera att jag inte varit ledig en enda dag sedan dess)
Expert på barnsjukdomar samt symtom, prognos och behandling av dem.
Expert på foglossning, amning och kolik
Jag är en utmärkt tröstare
En utmärkt mamma med 11 års erfarenhet! Medmer.....
Varför får man inte ta upp det som merit? Eller vänta, det är det ingen som har sagt att man inte får.
Det finns ett fält "övriga meriter"
Så konstigt, jag kom just på vad jag ska skriva där ;)



Vill ni höre på ett roligt samtal jag och Filippa (6år) hade i omklädningsrummet på badhuset i fredags?
-Mamma har du fortfarande mjölk i dina nissor (bröst)
-Nej det har jag inte.
-Blä, tänk att jag ätit från de där.
- Jamen du var ju liten bebis då och små bebisar tycker inte att det är "blä" de gillar mjölken de får från sin mamma.
-Hmmm, jag kan se att du inte har någon mjölk i dem längre förresten.
-Jasså, hur tänker du då?
- När det är mjölk i nissorna står de ut så här (Filippa visar ett par stora bröst som sträcker sig mot den starka belysningen i omklädningsrummets tak) och hehe, det gör ju inte dina. Dina är ju så här (filippa visar än en gång upp ett par bröst med händerna men denna gång riktas de åt ett helt annat håll än taket)
-Mmm, precis säger jag och anar tysta småfniss av andra mammor i omklädningsrummet.
-Mamma, varför har du bh? Frågar Filippa.
-Jadu gumman min, det är för att jag inte har mjölk i nissorna längre.
......

Samtalet fortsatte och blev bara roligare och roligare, men jag kan inte ta upp det utan att få andras medgivande först ;)

Att vara mamma till fyra underbara barn är för mig den allra bästa merit jag har och någonsin kommer att ha. Det finns inget som slår detta.
Visst är det trist med ett tunt CV, men hallå liksom! Tiden för att fylla det är ju är ju inte slut precis!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0