Recept

RUSSIN OCH ANNANASMARMELAD! ♥ himmelskt gott!

Detta behövs;                                 Ca. 1 stor barnmatsburk.

En avrunnen burk krossad annanas.
En näve russsin
Vatten
Ev. lite socker

Gör såhär;

Bland annanas och russin i en kastrull tillsammans med en msk socker och hetta upp (utan att bränna).
Häll i vatten så det precis täcker frukten, rör då det börjar koka, sänk värmen och låt sjuda. Fyll på med vatten allt eftersom det avdunstar.

Tänk på att marmeladen inte e klar förens russinen svullit upp till badbollar typ ;) nej inte så, men ska ska tappa lite i färg och svälla. Frukten ska i helhet kännas mjuk. Jag "kokade" min i ca 1h 20 min. I slutet häller du på en/två msk socker till och låter det fortsätta sjuda tills det är lagomt torrt ;) Ta och mosa frukten (till valfri konsistens) med en potatisstöt och låt svalna!!

Enkelt va!

Man kan koka den utan socker men det tar lite längre tid, tänk på att inte röra om då den sjuder och kom i håg att fylla på med vätska (lite åt gången) ofta!!!

Marmeladen skall fyllas i en glasburk med lock (efter att den svalnat) och är som bäst då den är kylskåpskall!

Mitt recept.
/Linnea.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0