Överdriven & snudd på patetisk..

......filosofi!
Snälla nån, jag skulle kunna kalla mig feminist om jag fortfarande fick glädjas över att vara kvinna!!!

Måste man se ut som ett träskttroll för att vara feminist????
Eller vara så förbannat extrem att det tillslut bajsar dig i ansiktet!?

Jag tycker detta är en viktig fråga men tycker den har blivit urtjatad och låg...

Jag som exempelvis sminkar mig ofta, rakar benen, armhålorna eller andra delar har inte i syfte att göra det för ngn annan utan bara för att jag älskar att måla och trivs med släta kroppsdelar. Liksom att jag älskar att måla och tillverka saker....
Jag tycker att det är lika kul att testa olika ögonskuggor som att färga håret eller testa nya krämer.
Jag älskar att sminka mig själv eftersom variationerna är många på (vad jag tycker)mitt fina ansikte!
Jag är nöjd med att vara kvinna, jag är nöjd med mig själv!

Jag tror att man är en riktig jävla feminist om man vågar vara kvinna!


Hälsningar från någon som både kan raka muttan och bryta armkrok!!♥
/Linnea!
;)





Kommentarer
Anna

Kan inte annat än att hålla med! Feminism handlar om att våga vara kvinna och stå för det, stolt och stark. Det handlar inte om att "trycka ner" männen och "sätta sig över" heller. Det handlar om jämnställdhet och inte om man rakar muttan eller inte... ;-)

2012-02-23 @ 11:33:07
URL: http://annawesterlund.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0