Men vilken cool.......

Men vilken cool liten kompis familjen Björklund fått, hon e hård på utsidan och mjuk på insidan, mycket social och klokare än vad jag trodde (ni ska se vad hon paddlar då hon ser sin matburk) att en sådan skapelse kunde vara!
Hon e definitivt ingen "bitare" utan snarare en mjukismysare som trivs i soffan med oss eller strosandes på golvet, social skulle vara hennes  första namn men det är det inte, hon heter Lotta och saknar en klo på ena baktassen. Hon pryder numer vår tv-rum med sin bostad som dessutom ska dekoreras mera!
Hon klunkar, och låter då hon paddlar omkring i sitt revir, en helt underbar liten sköldpadda är hon!


Liam den lille, som sedan flytten hit inte behövt inhalera eller varit direkt sjuk har nu åkt på ett ordentligt förkylningsvirus med hög feber som dök upp i em.
Inga somhelst besvär med andningen har visat sig innan febern kom, då han helt plötsligt blev väldigt "andfådd" nu är alla hans medicineringar insatta och vi hoppas på en kort sjukdomsperiod. Överaktiviteten ökar dramatisk då han får sina problem med luftrören, han blir vild, hyper, galen och ett fullständigt kaos. Så detta med nedbäddade sjuka barn med glass och film, e inte ngt som händer hos oss då Pimpim e sjuk.
I morgon stannar han hemma och bakar semlor med mamms. ♥

Dagen i dag började med att hämta Milla hos Nelli, sedan bara städ och tvätt där både jag och Jens visat oss från den mest produktiva sidan (jag såklart mest) men som jag sa till Jens, allt du städat är ett plus ;) Han brukar aldrig behöva städa helst inte då jag går hemma, men ibland då det ska grovstädas eller rensas så får han vara med, omän på ett hörn :D

Nu ligger de flesta och jag ska krypa ned i dunsoffan och bara fäjsbooka och blogga, kanske måla upp naglarna lite också! Men i huvudsak bara umgås med mig ett tag ;) rätt trevligt sällskap ;)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0