Huvudansvaret......

Huvudansvaret över våra egna barn har såklart vi föräldrar, men som förälder bär man även ett ansvar för andras barn!
Som vuxna människor utan barn tycker jag också att man har ett ansvar. Samhället bär ett ansvar.

Är det bara i Piteå som medierna fungerar som ett nötskal? Kanske skulle jag ifrågasätta hela jävla norrbotten.
Men att börja med Piteå, här härjar en pedofil i mörk personbil som under mkt kort tid försökt få med sig ett "okänt" antal barn i sin bil. Hans första uppmärksammade fall blev en liten notis i pt långt efter att man fått informationen på facebook. Inte nog med det, han känner sig naturligtvis inte skrämd pga detta utan försöker fler gånger i byar och områden runtomkring i piteå, men detta skrivs ej i vår lokaltidning?????

Nej ist ska vi läsa om att Agda 70 tvingas äta fiskbullar då hon är uppfödd på "riktiga" råvaror, att en katt bajsat på grannens gård eller att det ligger en död grävling på en bro.....??

Nu handlar min mening med detta inlägg om ett slags ansvar man inte får eller har utan som banne mig ska vara medfött.
Vad gäller denna man ska samhället reagera genom uppmärksamhet, då vore nog första steget genom medierna som upplyser och varnar för detta. Uppmärksamma föräldrar, medmänniskor och barn skulle försvåra rejält för det äckliga kryp som cirkulerar runt...
Det handlar om ett ansvar vi vuxna emellan.
Att vår lokaltidning inte skrivit mer om detta är patetiskt!!! Skäms på er PT!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0