Alla hjärtans dag!

Alla härtans dag och pluttiplutt!

Älskar man varann har man alla hjärtans dag varje dag!!! Med undantag för!

Mensveckan ,äckliga bajsblöjor, för full gubbe efter en pokerkväll, dyra utgifter, tuffa dagar med långa arbetstimmar och möten eller andra åtaganden, möten med tvätten eller slaggis med skurmoppen, tacklingsmatcher med pensionärer på affärn en eftermiddag med fyra slagskämpar i släptåg, dålig hårdag eller misslyckad färgning, dålig uppkoppling eller uteslutning från en guild ,tappat guld och en kärring som inte fattar, försäkringskassans dumma regler och timmarna som är alldeles för få!

Jag hade precis tänkt göra som en mkt trevlig bekant, be alla ♥ dag fara åt helvetet! MEN kom på att det finns på tok för många undantag, och att det visst borde finnas en dag som denna!

Jag älskar min man nästan varje dag och har gjort det oftast i 16 år och visar det därefter. Själv kan jag nog påstå att detsamma gäller för honom.
Att det bör finnas en sådan dag som denna, är nog mest för att stanna upp och låta oss förstå varför vi fortfarande väljer att leva tillsammans!

Dessvärre sågar jag dagen ändå, eftersom att det aldrig, aldrig någonsin skulle bero på just denna dag att vi väljer att stanna upp för ett tag, och bara lyssna på oss och våra känslor till varann. Det beror på oss, och vår förmåga, att hitta den varje dag!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0