I dag är en BRA dag!!!

Som ni säkert redan vet, de flesta iaf. Så är det en flytt på gång för oss. Vi har hittat ett större och bättre boende som passar vår stora familj. 6 rok så alla får nu ett rum var.
Men det är inte det som är just den stora saken, utan de största i detta är att vi flyttar tillbaka till Öjebyn.
Barnen ser framemot detta, säkert mycket pga att de hamnar i deras gammla klasser och de flesta av dem är bekanta ansikten.
Jag trodde att Kevin och Filippa skulle totalvägra men inte. Eftersom att Milla har tjatat om att flytta tillbaka till öjebyn sen vi flyttade hit var jag inte speciellt orolig för vad hon skulle säga, och nej det behövde jag inte heller visade det sig :)

Vad gäller jag och Jens har vi nog alltid (omän vi inte erkänt det) saknat öjebyn. Öjebyn känns hemma på ett sätt som inget annat kan ersätta, har vi fått upptäcka. 

I gårkväll satt jag och Jens och valde tapeter, ungarna har redan valt till sina rum och  i mitt och Jens sovrum var det redan as snygga tapeter. Men vi valde till tv-rum, allrum, kök, hallar & Liams rum såklart! ;) Han e i yngsta laget för att få välja själv.
Så det var  mys!!

Vi ska hyra en lägenhet som är ett typ av radhus ändå. Ett enplans med massa stora yter, två stora härliga badrum med dusch och badkar, egen (stor) uteplats med altan och massa odlingsmöjligheter och plats för plantor och barnens miljarders saker. Söderläge mm mm. Jag kan inget annat säga än att för oss som e van att bo i hus och är så många är detta det bästa!
Varför vi inte köper hus är pga mig som inte har någon fast inkomst. Men den dagen vi köper hus så blir det i Öjebyn.

Då vet ni det då, fast som sagt de flesta visste det nog redan. Därför vi har hållt det hemligt är för barnens skull så att de ska få smälta och ta in det i lugn och ro, och slippa en massa frågor osv. Samt att vi ville att det skulle vara 100% säkert. Så det är pga dem vi väntat med att berätta det.

Nu ska jag gå och ta hand om och mysa med min underbaraste & goaste familj i världen!!!
Ha en trevlig kväll ♥

/Linnea!


Kommentarer
Elin Björkman

Det kommer att bli kanon! Härligt att få er tillbaka till Öjebyn! Vad det gäller barnen så är dom duktiga på att anpassa sej ;) bara dom får lite tid! Tänk att vi får barn i samma klass (Elvis o Filippa )!Som sagt var välkommen tillbaka! Kram Elin med familj

2011-09-23 @ 07:37:31
Carola L

Vad kul! Fast jag vill inte ha fler barn i 6-års s

2011-09-23 @ 13:26:27
URL: http://mammamuh.blogg.se/
linda

jag säger som elin..=)&håller med:)..men för våran del blir det kevve&emilia i samma klass:P

2011-09-23 @ 18:54:47
Anna

Nä men se där! :-) Välkommen tillbaka till Öjebyn! Vars är det ni hamnar då? Skönt ändå att hyra.. och så stort! Hade ingen aning om att det fanns så stora att hyra. Hahaha ;-)

Det kommer säkerligen att bli bra det här!



Kram fr Anna

2011-09-27 @ 18:51:24
URL: http://annawesterlund.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0