Paltkok!

Att koka palt med feber i kroppen är inte att rekomendera men nu är det gjort. Att man sedan har en ettåring som lyckas dra ut minst 20 m fryspåsar över köket som dessutom lindats runt bord och stolar gör inte situationen lättare. Som att det inte räcker så han lillhulligano även med att dra fram potatispressen, kaveln, plastbunkar, lock, elvisp mm som han spralade ut i hela köket (det var svårt att hinna stoppa honom med händer kletig av paltsmet;) Efter att palten var satt på kokning och allt återställts i sin ordning hittade jag toalettborsten i Kevins renbäddade säng =/ Fullt upp med andra ord, jag tror bestämt att lilla Liam direkt i morse fattade att mamma går på lågenergi idag och att det gäller att passa på! Han måste vara överlycklig att förengångs skull vara snabbare än sin mamma.

I dag till lunch fick Liam testa äta själv, han hade en egen sked och jag en. Vi varvade med varanan sked. Det blev en kladdig historia och en ettårings bordskick fick sättas på prov, men det var GLÄDJE att se hans självförtroende växa, "jag kan äta själv"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0