Hårlöss!

Nej, vi har inga. Inte ännu iaf. Tydligen har det aldrig gått så mycket löss här på skolan något tidigare år än just i år. Löss är inget farligt jag vet, men dra så vidrigt och besvärligt.
Jag luskammar mina barn dagligen, jag kammar och kammar. Kollar och kollar och snart har jag nött bort allt hår på dem. Samtidigt som jag är noga med att kolla efter löss så är jag livrädd att hitta en eller dem, jag skulle skita på mig i vetskapen att de kryper djur i mitt hår :O eller barnens för den delen.

Nåja nu är de hemma mina flickor iaf. Trötta efter skoldagens slut sitter de nu utslagna och väl luskammade i soffan och pustar ut. Känner jag dem rätt är de snart uppe i 110 igen;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0