"BARA" Torsdag!

Det är bara torsdag idag och två hela dagar återstår av denna vecka men ändå känns det som att veckan är "klar" det känns nästan som att helgen redan är här.
Förövrigt är torsdagar de bästa dagarna under hela veckan, då allt ligger framför en.
I dag (beroende på ork) Ska jag helgstäda. Egentligen funderar jag om bara golven behöver tas då jag städade i måndags. Det är otroligt vilken skillnad det är här hemma då barnen åter är i skolan om dagarna. De hinner inte alls stöka fram så mycket och jag hinner faktiskt plocka undan allt om kvällarna.

I helgen har vi kalasbak (hela familjen) inför nästkommande helg då vår äldsta prinsessa fyller hela åtta år =) Jag hoppas även att solen tittar fram så vi får göra bort gårds och garagestädningen, skulle vara skönt att få det bortgjort.

Jag har en idé om hur jag ska göra Millas tårta, men jag behöver inhandla ett par saker innan samt hitta ett nytt gott innehåll, börjar bli lite less det vi alltid kör med. Åtta år är stort, alla år är stora för mammor och pappor ;)

Jag är så sugen att gå till fotografen och ta ett syskonkort på alla, sätta på canvas och göra en riktig förstoring att hänga ovanför soffan i v-rummet. Jag tror det skulle bli riktigt bra!!!

När vi var på ikea sökte jag en stor whiteboard tavla, jag tänkte använda den till att skriva veckoscheman på tider vi alla har men hittade tyvärr ingen. Men då kom jag på igår kväll att Milla har en såndär på stativ som hon inte använder längre och om man bara kapar av allt annat förutom tavlan och dess ram så har jag ju precis det jag vill;) Så det får gott bli kvällens projekt. Tycker ni att jag verkar besatt av tider? Har skrivit mkt om det på senaste tiden, men med fyra barn har man väldigt många tider att hålla reda på. Så pass många att en kallender med stora rutor nog inte finns.
Jag vill undvika få samtal från bvc där jag missat tiden, eller skicka med gympakläder till fel barn osv, osv. För sånt händer annars virrhönan "Agda" trist men ack så sant. Jag tror att Millas gammla tavla kan bli en ordentlig hjälp att hålla ordning och reda här hemma :)

Oj vad jag skriver och min hjärna har inte ens vaknat =/
Mera kaffe till Linnea!
Ha en bra dag!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0