Läkarbesöket

Nu har vi varit hos läkaren med Liam, ang huvudomfånget så tror läkaren att det är ärftligt och det känns troligt eftersom att bedömma av bilder på Jens då han var liten hade han inte speciellt stort huvud.
Han tyckte inte vi skulle gå omkring och oroa oss, men ska naturligtvis ändå följa upp det.

Däremot ser han en överaktivitet i Liam som han gärna också ville följa upp.
Han trodde att det kunde bero på en undermedicinering av astmamedicinerna, att han blir trött (övertrött)
Han sa att Liam även visar tydliga symtom på astma och att magproblemen kan komma från det. Slemmet som bildas och sedan åker ned i magen osv osv.
Han har fåt ordinerat stående singulair fram till jul och samt att vi forstätter med inhalationerna.
Det låter konstigt men jag tyckte att det nästan var skönt at han sa detta om astman, annars har de bara sagt förkylningastma, men med tanke på att Liam har dessa problem hela tiden så är det ingen förkylningsastma tycker jag.
Med rätt diagnos får man även rätt behandling.
De brukar inte sätta diagnos på just astma förän barnen är två år, om det inte på alla sätt är uppenbart.

Nu låter det som det bara är fel på lillknoddas men det är det inte.
Han växer fint, utvecklas perfekt och mer därtill.

Att läkaren såg en hyperaktivitet i honom var inget nytt för mig, det har jag sett länge!
Jag tror själv att det beror på den stora familj vi lever i.
Här måste man ta för sig liksom;)

.......

I dag är det äntligen fredag, den efterlängtade fredagen =)
Vi ska till Luleå då Jens slutar jobbet, sedan hem och laga tacos och bara ta det lugnt.
Mysa i lugn och ro.
Frid och fröjd!


Ni glömmer väl inte av att tävla, tävlingen hittar ni i underkategorin ""tävlingar" i spalten till vänster.
Med tanke på hur många läsare ni är så förvånar det mig över de få som är med.
Men till ni som ÄR med, era vinstchanser ökar ju då ;) just för att ni är så få.

Nu ska jag plocka i hop lite här och förbereda allt så vi sedan kan komma hem och ta det just lugnt!!
Trevlig Kväll
på er!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0