Sjukdag även idag!

I dag blir det ett samtal upp till läkaren för lite rådgivning ang Liam. Han har fortfarande feber (39.6) och är rosslig och slemmig i luftrören, han bara gråter och ingenting är bra. Äta är det inte tal om sålänge det inte är mariekex (och det äter han av hur mkt han vill) vätska går också i men det ska vara söta drycker. Nätterna är vakna för mor och son, i natt somnade han dock strax efter ett och har sovit till nio.

Jag tycker att detta påminner om RS-viruset, eftersom båda mina flickor hade det som små (samtidigt) har jag svårt att glömma hur det var.

Det syndes ingenting i öron o hals då vi var upp men som läkaren sa kan det snabbt ändras och vi skulle höra av oss om det blev värre eller inte gick över.

Tänk att det gör så ont i en då ens barn är sjuka och verkligen inte mår bra. I går var han så gott som feberfri hela dagen och jag trodde att det höll på att klinga av....men men

Såja, nu har jag fått skriva av mig lite nu ska jag gå och göra lite nytta här!

Ps, jag fick en jordgubbs ampel i morsdagspresent =))


Kommentarer
Anna W

Läste på FB att ni hade vart på akuten med Liam. Bra att ni fick reda på vad det är och jag håller tummarna för att det blir bättre snart!



Kram på er!



Anna

2011-05-29 @ 22:58:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0