Liam Update

Som de flesta av er läsare vet blev Liam sjuk i tisdags med hög feber, han började bli roslig och hostig ons. och tors.
Fredag morgon hade han 40 grader i feber och vi åkte till barnmottagningen i piteå och han blev undersökt och hemskickad.

I dag söndag, två dagar senare vaknar han upp på morgonen med 40 i feber igen. Jag ringde distriktsköterskan som bad oss åka in omedelbart.

Vi åkte till akuten, väntade två timmar till läkaren kunde ta oss. Hon lyssnade på Liams lungor och beskrev dem som sjungande, alltså på ett negativt sätt.

Hon lyste honom i öronen och såg irritation och var, det var dessutom dubbelsidigt och hon förstod inte varför han kunde vara så lugn.

Han fick inhalera adrenalin i två omgångar, sammanlagt 1 minut. Detta hjälpte inte och han fick inhalera ngt annat i 1 minut, tillsammans med 10 tabl. betapred (kortison) blev han bättre.

Sedan fick han ett (första) stick i fingret ( snabbsänka ) jag och sköterskan förberedde oss på vild protest men "Mini" bara kollade utan att ens rycka till........

Under tiden vi var där sov Liam i min famn fram till och mellan de olika behandlingar och medicineringarna.

Det VÄRSTA av allt är att sen våren kom och det blev varmare ute har Liam inte visat några besvär med "astman" så tillsammans med läkaren på barnmottagningen tog vi beslutet att ta bort behandlingen. Men mest pga mina påstridningar.

NU idag, efter att läkaren gått igenom Liams journal och lyssnat på honom sa hon att, en sån här liten med sådana här besvär behöver sin behandling varje dag ( 7 puffar) och att det ska dubbleras vid minsta misstanke om förkylning. Hon tyckte även att han ska få tillägsmediciner osv.

Tror ni att jag höll på att dö av skam och dåligt samvete, min tanke var att det var mitt fel att ♥ mår så dåligt som han gör. Huvva att vi ska inhalera flitigt numer!

Jag var tvungen att uppdatera läget så ni alla vet, ser att ni vart in och kikat ;) Liam ligger nu och sover, första natten på länge men jag törs inte ropa hallå ännu.

Efter en härlig dusch ska jag nu krypa under de vita :) hade jag orkat hade jag kanske krypit på min karl också =) men det har varit lite väl mkt "morsdag" i dag för att orka det hahahahaaaa!!!! NEJ jag är inte full, bara övertrött deluxe =))

Sov gott alla! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0