Kör på hårt idag!!

Fiskgratäng står på dagens middagsmeny. Det är ingen vanlig fiskgratäng utan en fiskgratäng som är omsorgsfullt lagad. Efter middagen bär det av till willys för att handla till smörgåstårtorna och lite annat smått och gott! Filippa säger att vi även ska ha ballonger, det ska man ha då man fyller trettio och varför inte ett sista riktigt barnkalas för fru Björklund. Kanske även slår till på några partyhattar, tårtljus och serpentiner.

Efter det ska vi raka vägen hem och olja in bron som verkligen skriker efter lite omvårdnad.

Fick just ett samtal från Milla då hon frågade om hon fick äta middag hos sin kusin som skulle äta palt. I dag fick hon inte äta borta då jag lagat så mkt mat och då jag lagat fisk (som vi så sällan äter), naturligtvis utbrister hon att hon hellre äter palt än en "fiskpaj" och försöker övertala mig att låta hon äta borta. Då det går upp för Milla att hon kommer att äta sin middag hemma säger hon, å jag som trodde att jag hade en snäll mamma!! Klick (ungskrutten snör på luren i örat på mig).

Det är kärt med barn.


Fick ett till samtal från min kära dotter där hon med sin milda, snälla snyftröst säger, duuu maaaaama jag har t.o.m. bakat palten själv.
Jahapp och vad händer då, jo mamma ♥ smalt såklart och jag är återigen besegrad av en sjuåring.
I dag äter Milla palt och vi övriga fiskgratäng.


Kommentarer
Anki

ja dom har ju en del fint på den sidan så jag förstår om det går på några hundra till :P

Men jag har beställt nu en överaskning till min mamma...några grejer hon velat ha länge som fanns just där =)

2011-05-05 @ 20:04:40
URL: http://mammaanki.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0