Ny barnvagn!

I dag har jag handlat ny vår/sommar och "stan" vagn till Liam och det blev denna i färgen mörkbrun/turkos som bilden visar. (Bilden är lånad från google)


Jag har testat olika saker med vagnen här hemma och gillar den skarp. Åkpåsen passar och rymms utan problem i vagnen och då talar vi om en stor emmaljunga åkpåse i nylon och fårskinn så den e stor. Sitsen tillsammans med sittbygeln gör att man lätt kaan forma sittdelen/liggdelen till en skålliknande form (som nu ska vara så bra) det är liggläge på vagnen och stor varukorg, den är enkelt att svänga och köra och man tar sig fram även i snö.

MEN, det känns så konstigt med en trehjulig vagn. Jag får känslan av ostabilitet eftersom att det helt logiskt sett ska bli ostabilare med tre hjul. Jag själv har ingen erfarenhet av trehjuliga vagnar och ber er därför komma med för och nackdelar, er som testat!

Tyvärr följde det inte med ngn fotsäck så jag tänkte köpa ett passande tyg i brunt eller turkost inslag för att sy en själv. Jag tar gärna emot smakråd på snygga tyger.





Kommentarer
Emmeli

Jag har en Phil&Ted´s syskonvagn och det är trehjulig,och jag har aldrig varit nöjdare!(Visst Emmaljugan vi har är också bra!)

Men den är helt suverän,och jag har aldrig tyckt det varit ostablit.Och i affärer är den oslagbar!Man tar sig överallt!:)

2011-03-04 @ 13:57:18
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/
Jessica

Om du lyckas sy en bra fotsack till den kan du jätte gärna få sy en till mig med ;) Jag betalar förstås !

Jag är sämst på att sy.

2011-03-04 @ 22:08:51
URL: http://jessicatommy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0