Fredag =)

I kväll blir det en efterlängtad tjejmiddag, fattar ni hur skönt och kul det ska bli. Jag ska få äta min mat i FRED hahaha!!!
Det är evigheter sedan jag gjorde något själv och utan barnen och borde få smisk för att de är så, men det ska bli ändring på det!
Jag förstår inte bara att man i veckoslutet flyter upp till ytan som en död sill förgiftad av bekvämligheten att stanna hemma under en filt i soffhörnet, och trycka i sig onödigt många kalorier. Jag är väl medveten om att har man fyra barn så får man glatt avsätta mer tid till att vara "mamma" än festfixare. Men vikten i att bara få vara är jag också medveten om. Ladda batterierna!

Vaknade klockan åtta av tre morgonpigga barn, jag förstår inte vart barnen som sov till klockan tio på sina lediga dagar försvann men borta är de.
Började dagen med dusch på mina två flickor, sedan klädjakt i tvättstugan, frukost till bebbeskrutt och nu en stor kopp kaffe som jag avnjuter medan jag matar/sysselsätter bebbeskrutt med smörgåsrån så att jag kan dricka kaffet medan det är varmt ;)

Jag har packat och delat ut förhållningsregler till min man inför kvällen, nästan som att jag tror att han varit borta de senaste åren och inte klarar ett skit, så är naturligtvis inte fallet =) bara jag som har svårt att släppa kontrollen för några timmar. Jag känner mig rätt patetisk då jag inser vad jag håller på med;)

Nåja nu tog smörgåsrånen slut och lillen ropar på pappa, så det är väl bäst att sysselsätta honom med annat för en stund.
Ha en superbra helg alla där ute!!!


Kommentarer
Malla

Hej igen. jg fick bara din andra kommentar där du skrev att du glömt skriva att kommentaren var fr dig :S Antar att du svarade på frågan om vart hyllan var köpt?

Om du ids får du gärna lämna en kommentar om det igen och om min blogg jävlas med dig så får du gärna svara här i din egen blogg :)



Ha en fin dag!

2011-03-11 @ 09:53:52
URL: http://monstermalla.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0