Äntligen kom ljuset att uppenbara sig!

Så underbart att vakna till ljuset utanför, då man nästan kan föreställa sig en skön sommarmorgon innan man öppnat ögonen.
Jag längtar till de mornar man kan vakna till på bron med en cigg och en kaffekopp till ljudet av morgonpigga fåglar.

Men än är vi inte där men visst börjar det närma sig "torsdag" för mig är våren nämligen som en torsdag, då man väntar på något gott inom kort men fortfarande har allt framför sig.
Jag vet inte om ni förstår hur jag menar men det begär jag inte heller, min morgontrötta hjärna som är hög på kaffe går på snurrigt högvarv och efter en mindre flodvåg på toaletten och två halvtjuriga skolbarn så känns det inte mindre rörigt där uppe!

Mornar hemma hos oss ter sig väldigt olika då de antingen är så lugnt och sjukt gående på räls eller så är de upp och ned och endast ett kaotiskt virrvarr då alla springer fram och tillbaka utan att uträtta något av vikt.
Men jag är tacksam att de mornarna av de sistnämnda slaget finns hur skulle man annars uppskatta tågrälsmornarna?

Nu ska jag ge Liam gröt och sedan borsta hans tre risgryn, ha en bra dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0