A Kiss Godbye!

Man behöver inte vara vidskeplig för att förutspå att vår almänna sjukförsäkring kysser oss hejdå!
Sitter precis och läser en artikel i Piteå Tidningen som beskriver förfiningen av F-kassans regler, nu är det inte bara känt att det sätter sig över huvudet och omyndighetsförklarar oss vanliga svenssons nu omyndighetsförklaras även hela läkarkåren med fråntag av de läkare som anställs av försäkringskassan själva.

Det påstås att hädanefter har DIN läkare ingen rätt att bedömma din arbetsförmåga, alternativen på blanketten ska bort för att inte vilseleda.
Nu ska försäkringskassans läkare göra denna bedönmning och vad verkar under utredning, säkert även en utredning som bara kan ses som ett förhalande av pengar som du har rätt till genom den almänna sjukföräkringen.

Från mitt synsätt så kan detta ses som att vår statsminister visst besitter nog med kunskap för sitt eget bästa. Varför? Jo smartsnillet satsar just nu stenhårt på att öppna dörrar till privata dyra försäkringar, ett snabbare och tryggare sätt att nå sin försäkring......
Han har råd med sådana försäkringar.
Visst så kostar det och kostar det så måste du ha inkomst och vill du ha inkomst ska du jobba......det kan vi ju såklart!

Men då har vi dessa som är sjuka som får sätta all sin energi som blir över för att bråka med de inkompetenta idioterna på fk som verkar få provision på de avslag de gör, ist för att ägna de lilla friska på en sysselsättning i passande grad. Vad händer med dem? Vad händer med dem då fk är ett minne blott??

Vad då partiskt att endast f-kassans läkare har rätt att bedömma huruvida du orkar jobba, har det inte gått för långt, är det inte utanför deras område?? Hur länge är det kvar innan vi måste få ett godkännande av fk för att skaffa barn, gifta oss eller bara skita i vår egen toalettstol???

Tanken slog mig på hur pass mycket regeringen funderar på den dagen de blir gamla och behöver vård? Jag förstår att de redan tryggat sig inför detta annat kan jag inte tro. Till saken hör är att människorna som ska ta hand om dem är desamma. Det kommer att vara vi undersköterskor, sjuksköterskor och läkare. Vi som bla omyndighetsförklarats, tvingats leva med värk och strida för våra rättigheter samtidigt. DET är om något dessa blå smurfar skulle ha tänkt på, för många därute tycker nog att det ska bli ett sant nöje att träffas den dagen ;)

Själv oroar jag mig inför framtiden med den utveckling som sker. Har många gånger funderat vad jag vill göra, jobba med vad som är tryggt och ekonomiskt. Svaret på detta är solklart! Man ska naturligtvis utbilda sig som läkare och arbeta på fk då behöver man inte oroa sig för att bli sjuk en längre tid.
Jag menar naturligtvis, hur svårt ska det vara att bli rättvist bedömd av sin kollega?


Jag surfade runt för ett tag sedan och hittade detta, vad personalen på fk gör på arbetstid. intressant faktiskt =)

http://gnuheter.com/creeper/name/F%C3%B6rs%C3%A4kringskassan













Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0