Hallkaos och mantrastenar!

Oj vilken tur att jag har min mantrasten i hallen där ungarna vilt kastar omkring sig kläder och skor, blöta som torra!
Sen då jag ber dem plocka upp sina blöta kläder och hänga dem på en krok eller galge där de SKA hänga får jag till svar, det går fortare för dem att torka på golvet då vi har golvärme!! Jag blir grön, lila och fruktansvärt frustrerad. De har ju för fasikens rätt trots berget av kläder som ligger på tork på golvet.
Sen har vi fler hallbekymmer, alla dessa gummiband, kammar, hårborstar, hårnålar, diadem och smycken som bärs dit varje morgon av Millsan då hon ska fixa sig innan skolan. Alla vantar som dagligen separerar från sin andra hälft och gympapåsar med stinkande innehåll som de inte vill kännas vid.

Då, när det känns riktigt mörkt tittar jag upp ovanför deras hallhylla där Filippa, Milla och Kevin hänger i en ram, där de är väldigt små och söta. Under ramen är deras hylla och på hyllan mitt i vant och mösskriget finns en rätt stor vitmålad sten som jag gjort. På denna sten står det "Älskade Barn"

Så dessa fotografier på barnen och stenen är min mantra i hallkaoset!!

Nu måste jag skaffa en stor sten på vår hatthylla också där det står " Min Älskade Man" kanske hittar jag också ett sött fotografi av honom som liten att hänga upp......

Här lämnas ist för gympapåsar en fin kasse med svettiga sockor och tröjor från jobbet och då luktar jag hellre i en gympapåse om man säger så.....
Tre par skor står framme och han använder alla....hur många jackor hm...ja spela roll jag kommer att införskaffa två bilder på honom och en stor jäkla sten!!!

Nu ska jag duscha och äta en smörgås bye bye!!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0