Mitt 2010

Nyårsafton år 2010 firades hemma hos oss med familjen. Vi stod inne till tolvslaget och lyssnade på nyårstalet sedan gick vi ut och sköt raketer, tidigare under kvällen åt vi fondue och frossade i alla de olika godsaker.

Året börjar väldigt tugnt och jobbigt för min del och värre skulle det bli. Jag var gravid med Liam vårt fjärde barn tillsammans och som vanligt vid mina graviditeter så får jag en fruktansvärd foglossning vad jag inte visste då var att det skulle bli så mkt värre. I slutet av graviditeten så hoppade jag på kryckor och fick en sjukhussäng hemkörd men mesta delen så låg jag bara då benen inte funkade. Detta har varit väldigt jobbigt både för mig, barnen och jens som fått dra det största lasset alla dessa månader. Jag fick prestationsångest över allt jag ville hinna med att göra och den tid jag ville ge åt mina barn men inte orkade. Det var otroligt tufft och jag är nu glad att det är ett minne blott.
Däremot så vet jag nu att jag är gift med den absolut bästa mannen som då bevisade att han klarar tamejtusan allt ;) Jag vet också att detta stärkte oss som par otroligt mycket.

I början på detta år så blev slalom en stor del i vårat liv, alla barnen började åka och vi tillbringade ofantligt många timmar i barnbacken på valls. Det dröjde inte länge till barnen började åka i de större backarna och vi insåg att detta var ett brinnande intresse.
Vi fick många skratt tillsammans och det var underbart att se deras utveckling och självförtroende växa med själva lärandet.




Under dessa vintermånader så såg vi även mkt film och var hemma mkt, lite isolerade och mkt pga min foglossning. Det var rätt lugna månader om man säger så.

Med våren kommer vår älskade son, vår lilla Liam Björklund som förgyller våra liv på alla möjliga vis.
Bebistiden var en tid då vi svävade på små rosa moln, han sov och åt och då han var två månader sov han hela nätter igenom. Allt funkade perfekt och barnen tyckte även så.



Sommaren kommer och inleds ordentligt med ett riktigt midsommarfirande tillsammans med våra nära och kära vänner och deras barn. Midsommar firade vi en helg ute på havsbadet där vi åt underbart gott och roade oss tillsammans med barnen med de massa aktiviteter som det bjöds på.



Sommaren flyter på med en massa sol och bad och en enorm drös mygg. Är det något jag speciellt minns med denna sommar så är det dessa jäkla mygg........
Grillat varje dag i princip, jag och Jens Lediga tillsammans med barnen en hel sommar det kunde inte bli mer perfekt.

Ett av årets höjdpunkter var vår resa ned till Göteborg för att besöka min kusin och hennes familj.
Där fick barnen lära känna deras lilla tremenning eller "kosin" som hon själv säger, vi fiskade krabbor och plockade snäckor, lärde oss att åka spårvagn med fyra ungar (min morbror) och barnvagn, tittade på pingviner och besökte universeum. Eftersom att resan blev så lyckad beror på det varma och fina mottagandet vi fick och viljan att vi skulle ha det så bra som möjligt. Det var med sorg i hjärtat och tåren i ögat vi åkte därifrån.
Men med massor av fina minnen.









(Här plockas det musslor inför krabbfiske)



Sommaren flög iväg och hade gärna fått vara längre.

Som avslut på sommaren hyrde vi en lyxsvit i lyxele där vi bubblade, bastade och ångduschade på rummet/lägenheten. Samt att vi besökte deras djurpark där allt var sig likt ;)
En lyxig och mysig trip som uppskattades av våra barn och oss själva.


Hösten kom och Jens började på praktik där det senare skulle visa sig att han fick jobb, underbart men ensamt här hemma.

Liam växer så att det knakar och han har fått två tänder, han är även på g med sitt krypande.
Tyvärr visar det sig att Liam måste inhaleras 7ggr om dagen då han visar tecken på astma.

Vintern är ett faktum och julen kom lika fort även i år, den firas med släckt och familj.
Nyår 2011 firar vi tilsammans med våra finaste och bästa Dennis o Elin m barn, en super trevlig kväll som gick alldeles för fort.

Bilder på gårdagen kommer i ett inlägg senare ikväll.
Sen blev det strul med detta inlägg eftersom att jag publicerade (till er som hann läsa) ett inlägg som var okollat och bara sparat i utkast, det blev lite stressigt vid publiceringen igår och inlägget blev ej som jag ville därför plockade jag bort det och sätter ut ett nytt med lite bilder =)

Jag har egentligen hur mkt mer att berätta om och som jag hade vela ta upp men just nu hinner jag inte...eller ids, är ganska sliten efter gårdagen hihihi!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0