Den "grå" vardagen

Varför pratar de flesta om den grå vardagen och vad menas med den "grå"? Jag älskar vardagen med tider att passa, kläder att tvätta, läxläsning med barnen, bus o lek.

Jag älskar att sätta mig helt slut i soffan men en skål popcorn om kvällarna, läsa en bok eller se en film. Jag älskar detta fastän jag gör det kväll efter kväll.

Jag gillar min vardag och tycker aldrig att den känns grå, visst är andra dagar bättre än vissa så sant men jag skulle aldrig leva i en vardag om jag kände att den var grå.

De som utrycker sig om den grå vardagen har själva bestämt att deras vardag ska vara grå, det har inte jag min vardag är fylld av alla de vackraste färger, färger som delar glädje, lycka, kärlek och energi till mitt/vårat liv.

varför ska jag välja att leva i en grå vardag om jag inte måste?

Är det inte viktigt att förstå att den vardag vi lever i är de dagar vi ödslar mest tid av vårt liv på, är det då inte sant så säg, att man ska göra den så bra och fin som möjligt?

Så fram med alla de vackra färger som finns, skapa även nya och måla upp din vardag så den blir ljus o trevlig, så den blir det liv du vill leva.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0