Längesedan

Ja nu var det helt klart ett tag sedan jag  var in och bloggade här. Jag har så mkt annat roligt för mig så bloggandet prioriteras ej =) eller jag har bara inte haft lusten eller orken.

Liam har blivit allt ruschigare och det känns som att  jag inte gör annat än att springer efter honom. Vi har fått upptäcka att vi har varit ganska bortskämnda med de äldre barnen som INTE drar ned lampor från fönstren, försöker pilla i kontakter, river ut katternas matskålar på sig själv, försöker slita ned bärbara datorer till höger och vänster, hänger i gardiner, drar katten i svansen (efter gåstolen) osv osv. Vi har också insett att vi behöver barnsäkra området ännu mer!

MEN det är så kul, det är så kul att springa efter denna lilla upptäckare och att få se och upptäcka alla de vardagliga saker fast med hans ögon. Visste ni exempelvis vad en vanlig ballongvisp kan förvandlas till? Den upptäckten fick jag igår och Liam lekte med den efterskänkta vispen hela dagen. Det är så otroligt rolig ålder han befinner sig i nu, det är liksom nu han skapar nyfikenhet för världen och livet omän det kanske bara handlar om en simpel tröskel, ballongvisp eller en mjuk kattsvans.

Sen är han ALLTID glad, han är så glad att det smittar lång väg. Man kan inte känna sig annat än glad då man är med honom...ja, jag passar på!!! Annat är det med en trotsig femåring, en bestämd sjuåring och en tuff tioåring som vet och kan allt!!
=)
Självklart lika älskvärda och underbara de med, de är underbara alla våra fyra små underverk, mirakel, skatter,  name it!

Nu ska de upp och till skolan/dagis!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0