Meningen med livet

Jag tror inte att allt som sker i livet har en mening, jag tror att man skapar sin "mening" av det som sker i livet. Det går upp och ned, det är lätt och svårt men vi kan trösta oss med att så länge vi är med så lär vi oss var dag en oändligt mycket saker att vara tacksamma för. Vi lär oss om och av andra, om oss själva och av oss sjäva.

Huvudsaken är nog att gå med öppna ögon genom livet och inte titta bort då det blir obehagligt, för då man ordentligt beskådat det obehagliga är det väldigt sällan så skrämmande som man trott!!
Jag brukar fokusera på det sköna i livet, då blir det obehagliga lättare att genomgå!

Så jag håller ganska hårt på detta svar om vad livets mening är, att leva det! Alla har vi den möjligheten att vara chef, iaf över våra liv. Att leva livet betyder inte att flyga genom livet på lyckan och glädjens vingar utan att lära sig hantera livets motgångar och medgångar. Man måste lära sig att gå både i ned och uppförsbackar, går du inte i nedförsbacken tar det längre tid i uppförsbacken! När du däremot når höjden, då ska du ut och flyga, drömma, satsa och aldrig sluta tro på dig själv.
Ett gott råd kan dock vara att behålla tron på att du ändå bara är en människa!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0