Måndag och blåsigt värre........

Måndag och stora fixardagen inför påsk! I dag ska det sista av vårstädningen inomhus göras dvs fönsterputsning och rensning av två skåpar, en garderob och skolådan i hallen, sen är allt klart. Inne iaf. ;)

Någon prommis blir det inte tal om idag, ruttna ägg vad det blåser!! Stackars de barn som ska på påskvandringen i dag =((hoppas innerligt att ingen blåser bort.

Nu är det inte mycket snö kvar på gården, snart är det borta för i år. Jag längtar tills det torkat upp och man får slita fram krattan och göra fint ute på gården också.
Jag funderar vad för slags blommor jag ska plantera i mina krukor i år, skulle va nått i stil med ogräs. Iaf med samma överlevningskraft fast gärna med ngn blomma i då!

Rabarber vill jag också ha, gärna en liten smultronstubbe med.......sånt som barnen gillar och sånt som sköter sig självt.

Nåja nu ska jag utfodra min vargaflock och skicka iväg två av dem till skolan.

Kram.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0