Vilken fin design!!!

Genom en god vän med mkt fin (blogg) design kom jag i kontakt med denna duktiga designerska som fixat min efter de önskemål och tankar jag hade...fort gick det dessutom! Tack så mycket!! =)

I dag har jag vaknat upp ordentligt, min kropp har släppt taget om denna förkylning vilket jag inte trodde att den skulle göra.
Jag har faktiskt gjort det jag älskar idag, jag har pysslat! Det bästa som finns då man får göra det ostört, Jens vet hur jag är då jag sätter i gång så han mitt ♥ har fixat här hemma med mat och allt som hör efter en familj på 6.
I älsk dä gubben min!!!!

Jag älskar förändring, jag älskar att skapa och göra om och egentligen kan man beskriva det som att jag gärna ser nått nytt i nått gammalt. Nu tycker ni garanterat att jag har influerats lite väl mkt av Ernst i sommmar och till viss del kan jag hålla med.

Efter min farfars död lämnade han kvar en låda i trä, jag vet inte om det var en verktygs eller pryls låda men så här såg den ut........



Lådan går att öppna framifrån och uppifrån, vad kan man då göra med lite gamla böcker, vit färg och farfars gamla prylbox?

Jo man kan använda fantasin.......

Nytt liv genom målning...steg 1 (ni känner mig så färgen bör inte vara främmande)


Sen kom jag fram till att jag behövde konsoller, jag bad min man fixa detta och bad han faktiskt tänka Ernst.....
Krokar med snören i hade vart fina för då går de att dölja, sa Jens.
Jag tjöt av glädje, han tänker som Ernst!!!!!

Säsongens avsnitt hade gjort sitt, Jens mixtrar....



Jag fortsätter med att snöra i hop detta med ett litet rep jag fann i min låda av pyssel!




Detta var en sak min farfar haft i alla år som en förvaringslåda, och hoppsan blev det en fin hylla....vänta får ni se vad jag gjorde med böckerna!



Ja, då såg ni.... även de målades vita men för att göra det lite roligt valde jag ut en av böckerna och stämplade den med en rostbrun färg, sedan skrev jag en text på denna som jag tycker är väldigt vacker " This Lovestory Never Ends"




Hur ser det då ut då allt hamnat på plats? 



Detta är en bild på hur det ser ut innan höstmörkret lagt sig och vi tänder ljusen.
Var tvungen att göra ngt åt den tjocka nedersta boken som blänkte alldeles för vitt, en fin stämpel gjorde susen tycker jag. Lägg märke till biblarna som ligger snörade (jag ids inte knyta upp dem igen) men vet att de är skitgammla (tack pappa)
Måste bara tillägga att det stora vita albumet på översta hyllan innehåller fotografier av mig och Jens på vår stora dag samt bilder och vackra ord från våra bästa gäster.

Lite mer bilder på denna "sak"





Kan bara avsluta detta inlägg med att min man var mindre glad då jag bad honom tömma ur verktygen ur denna låda och ge mig den, mer förstelnad blev han då jag sa att den skulle upp på väggen, än en gång har jag visat han vad lite vit färg kan göra =)................åsså var det bara en sak till......kolla



Jag vet inte om det blev lite VÄL mkt Ernst, men jag höll på i mitt iver =) Hittade ett par överblivna plattor ute och tyckte att man kunde ha dem inne. Jag är inte säker på att jag gillar dem än, jag är inte säker på att jag någonsin kommer att göra det heller.

=) Sussa gott allesammans!!!


Kommentarer
Jennie - Design & mycket mer!

Varsågod :) Designa är kul, ett av mina största intressen för stunden, så jag designar med nöje.



Vilken mysig hylla du fick till :) Var riktigt fint!



2010-09-03 @ 00:27:25
URL: http://jenniemariajohansson.blogg.se/
Erika

Mäkta impad av din pyssel energi:) Så fiint det blev,du kan det där med att se möjligheter i grejjer!!

2010-09-03 @ 08:03:37
Anki

ååååååååååå jäkla så fint det blev Nennan...nu måste jag ju oxå komma på nå mer kul att pyssla med...SLUTA pyssla så ja kan ta det lugnt nån gång ;) hihihihi

2010-09-03 @ 10:22:31
URL: http://mammaanki.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0