Våran dag

Min dag började klockan 6.00 då Jens steg upp, jag gjorde mig själv och barnen klara inför skola/dagis. Skjutsade i väg dem, sedan hem och gav Liam mat, packade och for till mormor och morfar en sväng sen tillbaka till roknäs för att hämta hem Filippa, vi åkte direkt till ica och handlade, hon var super duktig på att hjälpa till. Vi åkte hem packade upp, gjorde lunch och plockade undan sedan gick vi och mötte Milla från skolan och hem igen. Gav Liam mat, jollrade och böt blöja. Sedan satte jag igång med att göra en biffsmet och skala potatis då kom Kevin hem och jag började försteka biffarna samtidigt som Jens ringer och berättar att det blir övertid för honom. Jag kom då på att Kevin saknar en kniv till scouterna, så in med ungarna i bilen igen och i väg till bersika för att köpa en liten söt morakniv. Tillbaka hem en morakniv rikare, fortsatt med den redan(samtidigt som jag hjälpte kevin med läxorna) påbörjade middagen, åt, plockade undan, väckte Liam för mat och sedan i väg med Kevin till scouterna och hem igen. Han sitta och surra med Jens ca 10 minuter, kom på att vi behövde ciggaretter och bröd (det nuvarande hade gått ut, upptäckte jag nog så sent dumma jag) Jens ville följa och hämta Kevin så vi svängde förbi sigvards före Kevins hämtning.
Jag har kännt mig supernöjd med denna dag förutom att jag nyss fick veta att brödet och cigaretterna skulle jag minsann ha handlat då Jens var på jobbet och jag ska ärligt säga att jag höll på att börja gråta, jag är så trött efter denna dag så ögonen står i kors, jag tyckte ändå att jag gjort det bra och att allt fungerat så när jag fick höra detta blev jag ledsen och sårad. Kan inte förstå hur man kan yttra sig om sådana saker, då man inte har en blekaste aning om nått. Ännu en sak att skaka av sig, men visst blir man sårad!
Måste bara tillägga att Jens inte alls hade ngt emot att följa,han ville det själv. Hade han däremot sagt att han inte orkade följa med så hade han självklart stannat hemma, vuxna människa som han är.


Kommentarer
Anonym

Men snälla lilla vännen..vem har yttrat sig då?

Du är ensammen nu om dagarna med dina barn, en bebis så hur tusan ska man komma ihåg allt ?

Låt det rinna ut och var stolt över det du gjort idag för du har gjort alldeles för mkt i mina ögon, du är stark vännen...



kram

2010-09-08 @ 21:36:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0