Måndag Morgon

Man kan intte på något sätt förneka att helgerna går allt för fort.
Redan måndag igen.

Dricker kaffe och har just sagt hejdå till Jens, Liam ligger och håller på att vakna så han ska få en flaska och sen ska Milla och Kevin upp och göras klara inför skolan.
I dag är första dagen för Filippa med en em tid på dagis, få se hur det går och hur pass hon själv vill vara där då.
Skulle det bli helt fel kommer hon att få vara hemma måndagar, egentligen hade  vi bara tänkt ha henne på dagis tre dagar i veckan men personalen tyckte att hon kunde vara alla dagar för att köra in sig riktigt och viss finns det en logik i det med. Men där efter jul kommer vi att dra ned på de fem dagarna till tre. För oss är det enda viktiga att hon ska få knyta ordentliga band med sin dagisgrupp innan förskolan, att hon ska få leka av sig och lära sig vara i en grupp. hade det inte varit för detta har hon gott kunnat få vara hemma med mig, de har ovarit på dagis/skola/fritids så mkt ändå.

Jag sovit underbart gott i natt, ville komma en känsla av ångest då väckaren ringde och i mitt tycke alldeles för fort. Men ändå skönt med en ny vecka och hellre måndag än söndag.

Svar på kommentar, Jessica, jag fick ge 249kr och har en känsla av att det blev ett bra pris för denna lilla 50 tals symaskin. =) Den är ju inte bara kul den är ju fin också =)

Så då ska jag fylla på koppen och sedan ta tag i denna dag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0