Då Var Det Onsdag Igen!!

Bara två dagar kvar innan Millsan fyller sju år, stora tjejen.

Vad händer hemma hos familjen Björklund idag då?

Inte alls så mkt hade jag tänkt men det får man ju se, kan ändras ganska fort.
I kväll har Kevin scouterna igen, denna aktivitet var verkligen något han föll för, han var alldeles till sig efter förra gången, det är så kul att han också hittat något som passar han.

Jag tycker inte att man ska pressa dem till aktiviteter som de inte vill, jag tycker att man ska introducera och få dem att prova men sen låta dem själva avgöra vad som passar dem. Vissa barn är nog inte ens mogna för både skola och en massa fritidsaktiviteter, eftersom att skolan tar mkt tid och energi.
Jag tror helt enkelt att var sak har sin tid. Nu har han både scouterna och i vinter slalom, som vi vet tar all hans fritid om han själv fick välja hihihi! Det tycker jag är lagom.

Milla har fotbollen som hon älskar, kören och nu pratar hon om att få börja ridskola......
Filippa har inget alls och det är inget hon saknar heller, hon har fullt upp med att "bara" vara en femåring under utveckling.....=) Annars blir det nästa år då hon ska börja kören och fotboll.

Inte nu till helgen men nästa, ska jag/vi lämna bort Liam för första gången. Mamma o pappa ska sköta honom då jag och barnen går på bio =) Jag hade kunnat ta med honom om Jens hade följt men det känns dumt mot de andra barnen om han börjar gråta och blir otålig. Men att lämna bort honom kommer att kännas otroligt ovant eftersom att det aldrig är gjort tidigare, och ja jag vet att det max rör sig om två timmar...meeeen ännndååå!!!!

Men det ska iaf bli otroligt mysigt att rå om Kevin, Milla och Filippa, jag vet att de säkert uppskattar min tid utan lillebror ett tag. De älskar sin lillebror men ibland tror de nog att han vuxit fast hos mig.
Vi har inte bestämt vad vi ska se ännu, det beror på vad som går och enade åsikter.

Nu ska jag verkligen slita mig härifrån och sluta svammelskriva.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0