Vård av sjuk man!

I går fick (jens) älsklingen feber och detta med besked, 39.6 låg tempen på. Han har feberyrat och fått magsjuka som pricken över iet. Han orkar inte ens klaga stackarn och då är han verkligen sjuk. Har städat nu på morgonen, snört han i duschen och bäddat ned honom i soffan efter att ha bytt sängkläder och vädrat täcken och kuddar, de var blöta i morse då vi vaknade. Har just serverat han lite smörgås och saft och hoppas att han får sova utan att behöva upp på toaletten som han har fått springa på hela natten och morgonen. Visst är det sjysst att jag vräker ut hans privatliv i min blogg, kanske är det så att hans toalettbesök inte hör hit på ett passande sätt, men jag vill ju ge er en helhetsbild så ni kan känna lite medlidande med min stackars karl. KOSKITSLUKT härjar återigen här, jag vill bara spy. Till saken hör att jag kommer ihåg hur illa jag mådde förra hösten (då jag var gravid) så fort jag känner lukten vrider det sig i magen på mig urk!!! Jag har sagt det förr och jag säger det igen, det borde vara olagligt!!! Vad händer idag, kommer att vara hemma och pyssla på, snabba mig att städa undan och tvätta (innan jag också åker på feber, vilket jag känner är på G) sen blir det en snabbis till affären. Innedag med varma filtar och varma koppar kaffe! Nu ska jag fortsätta med lite röj, bara köket kvar sen är det klart.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0