Utgångspunkten är guld..............

Plötsligt slog det mig att även denna mammaledighet kommer att ta slut....omän inte ännu men fortare än man tror. När den gör det kommer jag att vara drygt trettio. Därför funderar jag hur jag vill att min arbetsituation ska se ut, jag vill inte slava i vården åt privata småföretag med ohyfsade arbetsvilkor. Eller springa omkring i hemtjänsten, det känns som att jag fått nog av allt detta och vill mera..."mera" Jag vill några steg längre. Mina funderingar kring detta har resulterat i återvända till skolbänken och plugga! Det känns både spännande och redan tillfredställande....jag tror att jag redan tagit det beslutet och jag känner mig nöjd med detta. Jag gillar att vara undersköterska men känner att jag inte vill vara det resten av mitt liv. Men jag kommer att stanna i vården. Jag vill börja med att läsa till sjuksköterska och om det känns bra då så vidareutbildar jag mig till barnmorska. Jag vill mera och tänker ta mera!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0