Svinkoppor

Filippa har fått svinkoppor...inte behöver vi vara oroliga för att ha en normal vardag eller så är det kanske det vi har.
Filippa har badat på morgonen, tagit ut sina läkploppar ur öronen och nu ska vi toppa håret på henne. Vi har också hunnit leka med ljud och ska snart läsa för hon och Milla som just kom hem från skolan.
Jag har funderat mkt kring dagis i dag, dessa tre timmar ställer till det mer än vad de gör nytta.
Jag själv känner att Filippa och jag blir så osynkade de dagar hon ska på dagis, då Liam sover och allt är lugnt då är hon borta, sen är hon hemma då vi ska harva oss iväg och lämna, hämta osv.
Jag upplever att hon och jag skulle få ut mer kvalitétstid om hon var hemma, då skulle man hinna åka och bada, åka till bibblan osv. Det är saker som vi i dagsläge går miste om då man måste vara hemma och passa de andra barnens tider också.
Jag tycker samtidigt att det är viktigt för henne med dagis, vad gäller utvecklingsmässigt, det sociala, och gemenskapen.
Nu har jag iaf tagit beslut om att minska ned dagarna, jag kommer att behålla måndagarna eftersom att de är em tider och Jens kan hämta henne efter jobbet samt att jag och hon kan bara vara "VI" på dagen då Liam sover.
Sen funderar jag om hon ska få vara på torsdagar ska kolla upp lite tider på de andra barnen bara.
Ja det är inte lätt att få allt till att klaffa och det är inte lätt att veta vad som är rätt....men jag kan inte känna annat än att tiden ändå går så fort och all tid är så värdefull, man glömmer så lätt att hon nyss var "minstingen"
Min tanke var att hon skulle börja om till våren och då gå ganska intensivt på dagis så de hinner knyta an innan de börjar sexårs. Nåja ska bara prata med gubben också och höra vad han tycker. Nu ska jag gå och klippa hår och försvinna in i sagornas värld, hoppas att det väljs sagor man inte besökt allt för ofta...man kan ju tröttna på vissa böcker....eller?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0