Osar hett om kanelbullen i år.......=)

Jag blir så störd på tänket de har från fritids på Kevins skola, de har aldrig behövt gå fritids ännu, inte sedan vi flyttade till svensbyn. De har tjatat och vela börja fritte länge och tro mig att jag förstår varför. Förra året sprakades det till med en stor nobelmiddag, med trerättersmat osv. Lärarna hade varit uppklädda och barnen hade talat om detta hela den dagen, medans små öron av avund fått lyssna till alla förväntningar som levde i den större delen av skolan. Middagen var avsedd bara för frittebarnen!Det blir lite annars då fritids är i skolan, det kanske är därför man ser det på detta sätt. I dag kom Kevin hem och sa, i dag är det kanelbullens dag och han berättade att det luktat kanelbullar i hela skolan så jag frågade honom om de hade fått bullar. Nej svarade han och berättade att det bara var för frittebarnen. Detta får mig att fundera hur de tänker, osa ut nygräddade bullar i en hel skola för att sedan säga att vissa ska få och andra inte, i mina öron låter det inte så psykologiskt. Det skulle ungefär vara som att fröknarna satte sig och åt nygräddade bullar medans skolbarnen fick sitta och titta på. Nej, det var osmakligt i mina ögon och jag kan slå vad om att det fanns bullar till all personal också, har svårt att se att det bara skulle finnas bullar till frittepersonalen.......


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0