Missnöje!!!!!!!!

Jag har ett klagomål, i min mening så pass stor värd att ta upp här. Ö&B (Piteå) har inga varukorgar med bebisdel hmmm.....har aldrig tänkt på detta eftersom att vi alltid varit två eller haft en mobil bilbarnstol, men nu har vi en fast bilbarnstol och är längre inte två, inte de tider jag handlar där iaf. I dag for jag och Filippa dit med Liam, jag tänkte bära honom och vilket jag gjorde. Min tanke var att Filippa skull dra en "liten" varukorg, ni vet en sån där i plast med små hjul. Inte ska ni tro att det fanns, nehe! Hon fick bära korgen tills hon inte orkade den längre dvs två blockljus. Det slutade med att jag bar Liam under ena armen och innehållet av två små plastkorgar i en, där gick Ö&B (piteå) miste om annan försäljning för det jag handlade var inte ens i närheten av vad jag skulle ha handlat om jag slapp bära min fyramånaders och varorna jag skulle ha. Tålamodet var mer än slut då jag blöt i svett och stressad som f*n kom fram till kassan, å kom att tänka på, hur ska jag få upp börsen? Jag började med att snöra upp Liam på kassan medans jag i min iver letade börsen som (tyvärr) är alldeles för liten för min stora väska....hittade den inte och tänkte småprata under tiden (nästan) " NI TYCKER INTE ATT DET ÄR DAGS ATT SKAFFA KUNDVAGNAR MED BEBISINSATS?" Jag vet att det inte är kassörskornas fel att det inte finns sådana men tänkte att om man visar sitt missnöje kanske de framför det. Jag förväntade mig inte detta svar, "nej vi har inga, de behövs inte det blir så jobbigt =O Jag hann verkligen överväga att ställa till med en scen, men för att skona min femåriga dotter som packade i all iver för att hjälpa mamma så avslutade jag det hela med att det skulle vara en bra ide och att de nog är det enda lågprisvaruhus som inga har!!!! Nu i efterhand kan jag skratta åt situationen.....men just då blev jag lika förbannad som en rullstolsbunden blir på höga trotoarkanter. Jag vill att de samhälle vi lever i ska vara handikappanpassat och då i alla delar av vår miljö, allt som finns tillgängligt för fysiskt friska människor ska även vara tillgängligt för människor med fysiska funktionshinder (självklart alla människor sjuka som friska)Men något som också bör ses över är "mamma anpasssningen" Jag kräver inte att ha avskilda ställen i affären där man kan slita fram mjölkbehållarna men jag kräver ta mej f*n att ett lågprisvaruhus ska ha kundvagnar med bebisinsats...kan de inte tillgodohålla det så kräver jag en kassörska med MEDKÄNSLA! Hade jag bara fått "jag förstår dig blicken" Hade jag smält som en piggelin i solsken. Jag sätter inte min fot där igen, ska jag handla billigt går jag till dollars där det finns både små plastkorgar på hjul och varukorgar med bebisinsats. Jag väljer även dollars för att de haft förståndet nog att förstå. Förstå att man tjänar mest pengar på mammor med spädbarn som dessutom ges lugn och ro att shoppa ;)


Kommentarer
Anki

Det har jag oxå tänkt på då man vart på Ö&B att dom har ju inga sånna vagnar med bebis stol i...riktigt dåligt, det håller jag med om...

2010-10-01 @ 19:15:31
URL: http://mammaanki.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0