Ismyggor.

Satt i bilen i kväll och var på väg hem från Willys, hungrig och sugen på middagen som skulle lagas så fort vi kom hem.
Filippa som en del vet är överkänslig mot myggor, inte bara lite hon får stora blaffor som sedan utvecklas till små, små blåsor fyllda av var. Inget trevligt alls. Hon själv vet vad myggorna ställer till med för henne och är därför väldigt reserverad mot dessa små blodsugare.
I bilen nyser hon två gånger och säger sedan, nu kom myggorna ut. Jag undrade vad hon menade med det och hon sa att jag som är allergisk mot myggor nyser åt dem. Med skratten i halsen ( väl döljd) berättade jag för Filippa att det inte finns några myggor nu, nu när det är kallt försvinner de. Hon satt med sina långa blonda lockar och hennes förnäma uppåtnäsa och tittade allvarsamt ut genom bilfönstret...och utbrister, men jag menar"ismyggorna" och fortsätter, de är myggor som kommer och rengör och fixar sår....dom sticker in sin iskalla snabel i såret och tvättar och dom är jag inte allergisk mot. Jag satte mig inte in i ngn förklaring utan sa; Jaha!
Från det ena till det andra har jag och Jens tittat på kort från vår stora dag!! Det var skoj och otroligt mysigt =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0