Fredag

I dag är det fredag, igen! Barnen går på höstlov dessutom vilket känns underbart =)
Jag har just mumsat i mig två smörgåsar med massor av grönsaker och cream fresch och det satt där det skulle.
Snart ska jag faktiskt börja med middagen, jag ska marinera kött, förbereda potatis och hacka en sallad. Sen blir det bak, morotskaka och drömmar, det jag hade tänkt göra till Jens men det blev aldrig, jag höll på att somna där jag satt i gårkväll så Jens sa att han åker till hanséns i dag, vilket jag inte motsatte mig till. Därför blir det vårat fredagsgott i kväll till idol =)
Gubben ska på pokerkväll och jag ska vara hemma och kramas me goungarna =) tända ljus och äta gott.
Under dagen blir det som sagt bak men även tvätt och kanske en prommis och vädret blir lite bättre än så här. Just nu blåser och regnar det för fullt. Huvva!!
Senare i dag ska jag även förbi Anki med nappar.
Det är hur dagen är planerad, sen hur den visar sig bli vet man aldrig.

Filippa har blivit en "sormare" hon ska skära fruktsallad, gorma med mjölk, blanda de allra konstigaste sakerna och nu har hon även börjat leka med sin mat. Hon plockar, gör högar, mosar osv osv. Jag håller på att bli tokig samtidigt som jag ser att hon har ett nyväckt intresse för röror av olika slag. Hon har därför fått börja vistas i köket med små bunkar och lite mjöl, havregryn och liknade där hon får sätta igång med fantasin och leken som det faktiskt är. Maten blir sedan mindre lek. Filippa är inte den som leker mkt och det har bekymmrat mig lite, men efter att ha blivit "tokig" på detta kladdandet så såg jag att det var ju faktiskt lek så nu kladdar vi =) Det är även tillåtet kladd fast på mina vilkor.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0