Bara för att......

Bara för att man har en bebis som i princip sovit igenom nätterna sina första fyra månader så ska man inte ta förgivet att de vill sova just den natt man är sjuk och förbenat trött. Liam låg och surrade med mig och spelade en massa klingande ljud från sina små stämmband, han somnade strax efter tolv i natt. Jag hann slummra ifrån honom några gånger men väcktes då och då av han söta blick och glada skratt =) Jaja, jag bestämde mig för att vi skulle ligga och se tv och bara mysa, så jag tittade tv och han lekte glatt med min hand i ca en timmas tid. Han drog och slet i fingrarna, stoppade dem i munnen, försökte kasta i väg dem men det funkade ju inte så bra. Han avslutade med att ligga och jollra åt ngt kul i taket. Efter mkt om och men så sov han, och jag var klarvaken av huvudvärk, hosta, halsont och en snarkande karl som jag var livrädd skulle väcka upp den energiska krabaten igen. Tillslut somnar jag till för att vakna halv sex då Jens får sppringa upp på toaletten, jag klev upp och gick ut och rökte. Allt snurrade i huvudet och skinnet sved förfärligt *snyft* Somnade om och började drömma en dröm. Det var jag och Jens, Dennis och Elin och vi skulle ut på en fest så jag och Elin skulle på stan och köpa kläder. Vi stod i omklädningsrummet och provade kläder och musik spelades ur lokalens högtalare, tillslut så högt att vi var tvungna att skrika åt varann för att överösta musiken. Tillslut skrek jag " Kan nån slå av musiken" och det tystnade efter en kort stund och jag frågade Elin i drömmen "tror du att de hörde oss" och vi började skratta! Sen hör jag en välbekant Kevveröst viska i mitt öra, mamma vi måste kliva upp klockan är halv åtta.....jag kastade mig upp ur sängen och mina ögon landade på min mobil som låg ovanför min huvudkudde, det var naturligtvis den som spelade en stegrande musik inne på affärn jag och Elin handlade...... Det var synd för jag hittade ett par jäkligt snygga byxor =) och jag kunde ha dem!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0