Sötsur sås!

Jag har hittat ett recept som var enkelt och med saker som man har hemma.
I det receptet var det potatismjöl, ketchup, kikomansoja, äppelcidervinäger och socker. Man rörde i hop allt(allt utom potatismjöl) och sjöd upp på låg värme, man rörde ut potatismjölet med lite vatten och humpade i det i såsen, värmde ett tag till och serverade! Gotta!
Till kommentaren från Jenny, jag har aldrig sett det, vart finns det att köpa??

Nu har vi iaf fått i oss middag, har ledsna, sura och bråkiga barn vars planer om sovfrämmande och övernattningar gick i stöpet. Men inte bara det jag tror att de är väldigt trötta också. Efter deras kvällsprogr. på tv blir det ett varmt bad för flickorna och en dusch för Kevs sen bidde  det natten!
Själv blir det att stå i lite mer denna tisdag, tvätt som ska hängas och vikas in i garderoberna sen lite småplock.
Det är ingen fara, jag har haft det så lugnt och skönt i dag då flickorna hälsat på sin farmor hela dagen, så därför finns det gott om energi till lite hushållsysslor nu ikväll. Man hade väl kunnat göra bort dem i dag men samtidigt var det skönt att unna sig en lugn stund då Liam sov...och vara med han o busa då han var vaken. Kevin har också bara myst i dag, lite soffhäng sådär...men de behöver också bara ta det lugnt ngn gång.

Nåja, nu ska jag fylla på kaffekoppen och sedan påbörja kvällsrutinerna =) Ha en bra kväll!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0