Fredag

Det känns bättre idag omän vi dricker vatten ur  en dunk för tillället. Vi somnade vid 22 igår och har gjort det som två stockar hela natten, vaknade upp med en liten Filippa vid vår sida som var pigg och alert då vi klev upp. Mamma, mamma ska jag visa hur man gör vingar frågade hon med ljus och klar röst. Hon ritade i mörkret med sina små fingrar formen av två vingar.
Jag berättade att jag tyckte att hon var duktig och gav henne en stor blöt puss på pannan, jag älskar dig mitt sockergryn.
Samtidigt hör jag ett glatt joller, en rykande färsk pissnisse låg och log åt mig, det är dags för morgonvälle.....
Vi tänder någon lampa och hälsar Dora välkommen till vår morgonstund, gillar inte Dora speciellt mkt men barnen gör det så jag håller god min...kanske därför de talar så mkt svengelska.

Jens stod i hallen och kramade Filippa hejdå, då hör vi ett dundrande i trappen som visar sig vara Milla som också hon avfyrade en riktig go kram till sin pappa innan han åkte iväg.
Nu njuter jag avv en god kaffe men ska snart gå och väcka Kevveprins som ska få gå till skolan i dag.
Själv ska jag förbereda så att vi i kväll bara kan släppa o slappa men hit lär jag återkomma under dagen.
Dåså, god morgon och trevlig helg på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0