En kort sekund!

Sitter med en kopp kaffe och njuter av det tillfälliga lugnet och funderar vem det var som kom på att det bara skulle finnas två föräldrar??? Varför inte två mammor och två pappor?? Snacka om hur mycket man skulle fått gjort då...visst nu har vi fyra barn och hade kunnat välja att bara skaffa två men jag vill ha många barn och hade man kunnat klona sig själv iaf bara en gång hade jag gjort det och skaffat fyra barn till.
Det är lätt att tappa styrningen på situationen då man är hemma själv och alla barnen sliter i en samtidigt, medans hushållsysslorna springer efter en och vissa spyr galla på dig om du kommer fem minuter sent, i bland strejkar bilen då man är nog sen och ibland packar man med badkläder till dottern o gympakläder till killen omän det skulle vara tvärtom...i bland suckar man tyst då barnen snör upp veckans läxa på bordet (och gud förbjude) tänker ÅNEJ!!! Så mkt läxa! Men trots allt detta vågar jag inte tänka tanken då barnen flytt sin kos för ett självständigt liv.....vad i hela världen ska man göra då? Tanken känns skrämmande. För hur kaotisk min vardag kan te sig i bland så är det MIN vardag, min familjs vardag, vår vardag och mitt i all kaos så är den så kul och kärleksfull att jag aldrig någonsin vill leva utan den=)
Nu är kaffet nästan kallt, grodfis har vaknat och jag ska diska undan middagen, ta en tur ned i tvättis och fortsätta med det som verkligen betyder något....vardagen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0