Vår dag = Utedag = Jag =)

Ja ingen kan väl klaga på vädret i dag inte de som bor i piteå iaf, det har vart riktigt härligt vårväder med sol i stora doser.
Vi har vart ute hela dagen och då menar jag verkligen hela dagen, nu är man knäckt och längtar efter en varm och skön dusch sedan blir det mys framför tvn och alla kvällens serier.
I dag kom det en lastbil full med gårdsgrus och tömde ut på uppfarten, den är ju inte liten och med tanke på att jag inte krattar i grus frivilligt just nu så innebär det en hel del jobb för min gubbe. Jag tror jag vet någon som kommer att somna fort i kväll =) Nu slipper man allt smått som följer med in för att inte tala om hur fint det blir.

Lillebebbe har vart allt utom lugn i dag, undrar vad fasikens den håller på med där inne. Han liggger då och trycker med rumpan precis ovanför naveln så det känns som att jag ska gå sönder precis på den punkten, förr har jag kunnat putta bort han därifrån men nu ligger han pall med rumpis, benen använder han för fullt för att misshandla mina inre organ =) nu får tiden gå fortare så lillsparvel kommer ut så jag får ta ett ordentligt snack med honom.

Vi har vart på utvecklingssamtal ang Filippa i dag, det var bara positiva saker vii fick höra och vi kände igen vår sockerärta i deras beskrivning av henne. Det är ganska stor skillnad på utvecklingssamtalen i skolan och på dagis, man märker att båda är absolut lika viktiga men som sagt nog är det skillnad =)

Barnen har varit ljuvliga i dag, för visst är det så att vissa dagar är de mer ljuvliga än andra =) Men i dag har de verkligen varit underbara. Kevin har varit på strålande humör ända sen han kom hem från skolan samt Milla och Filippa.
Det är så trevligt dagar som denna och det positiva har en förmåga att smitta av sig i allt annat med.
Nu hör jag att Jens börjar vara klar på toa så nu ska jag inta plats i duschen och njuta av värmen sen krypa ned framför tvn med älskling (antar att han kommer att sitta vid datorn då vi inte delar intresset av serier =) och bara känna lugnet, man får passa på snartt ska jag ju föda barn.


Hoppas verkligen att alla haft en lika bra dag som jag. Godnatt och sov gott!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0