Soliga härliga morgon

Vilken underbar känsla att vakna till strålande sol efter en helg som denna, det pirrar i kroppen av vår/sommarkänslor och lusten att göra saker är tillbaka, bort med de likgiltiga känslorna som infunnits sig i helgen. Medans Jens röjer undan och bäddar ska jag och filippa klä oss och gå ut och städa lite vid kaninburen, det har flugit hö överallt som måste plockas upp och det är detta filippa ska få hjälpa till med, tur jag bakade kokostoppar i går för det är vad jag ska muta henne med för att hjälpa till.
Jag antar att Jens sedan kommer ut och hackar bort det sista av betongplattorna.

Senare under dagen kommer nog våran nya tv och det ska bli skönt att få en stor tv att titta på igen =) och få undan dessa kablar som jag är högst allergisk mot.
Sen får vi se vad dagen bjuder på.......
Jag måste berätta om millas framtand också, den har varit lös och bara hängt på några trådar i flera veckor nu och jag har inte varit ensam om att vilja dra ut den men milla har vägrat i sten att  ngn ska röra hennes tand. I går då jag borstade hennes tänder var vi själva på toa och jag frågade henne om vi skulle dra ut den i smyg och sedan gå in och visa de andra, detta ville hon absolut men försäkrade sig om att jag skulle sluta då hon sa stopp. Tanden åkte i ett ryck och milla hann inte ens vara med hon förstod inte att tanden lossnat fastän jag höll den framför hennes ögon =) men det var en stolt och lättad tjej som visade upp tanden för övriga familjen.

Nu har jag inte tid att sitta här längre, mycket som jag vill hinna göra i dag så det är väl bäst att sätta igång med det. Ha en underbar dag och be till vädergudarna att solen stannar kvar ett tag hos oss nu, den behövs för alla syften i världen.......



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0