Huvudlöss, nej tack!

Jag och filippa la oss och skulle vila, hon skulle se barntv och jag vila men det slutade med att jag lyssnade till barntv och lilla sockerärtan somnade och sov djupt och skönt. Välbehövligt enligt mig.
Barnen har kommit hem och vi har stoppat i oss mellis. Kevin hade med sig kompis hem från skolan så nu är de  ute och cyklar för full rulle.
Vi var i väg en sväng på morgonen för att köpa kattmat och saker till tårtan i morgon. När vi kommer hem så måttar jag upp och smälter och svalnar smör till Filippa, sen får hon under uppsikt baka kokostoppar alldeles själl och det gick naturligtvis väldigt bra och hon gjorde dem så fina.

I dag fick vi med oss en mindre rolig lapp, det går löss på skolan, Kevins fröken har det och nu vill de kolla alla barnen. Jag vet att detta kommer att låta omoget och nästintill idiotiskt men jag kommer bli hysterisk om vi har det, jag kommer garanterat börja både skrika av skräck och gråta. Detta är en fobi jag har och alltid har haft, självklart kommer jag att kontrollera mig framför barnen men det lär nog lysa igenom hur jag verkligen känner för de där otäcka djuren. Måtte vi inga fått!

"Läkarbesöket i dag gick superbra, förutom att han sjukskrev mig till mitten av juni så lyssnade han och gav ett intryck att verkligen vela hjälpa. Han tyckte inte att vi skulle höja dosen utan ordna en tidigare tid i nästa vecka till spec. Han tyckte att jag skulle få komma upp dit tidigare och sa att han och bm skulle kontakta läkaren där och förklara hur problematiskt det varit med foglossningen under hela gravven och att en tidigare tid för bedömmning var högst aktuellt. Det känns skönt att de får lämna sin syn på det hela då jag själv inte ens tror att läkaren på spec kollat i min journal. Onsdag nästa vecka ska min bm ringa så det väntar jag på med spänning ;)

Snart ska vi sätta igång med städning, helgstädningen ska göras bort i dag då helgen är full av trevliga planer.
I morgon, mitt kalas och kevin ska på pyjamasparty på kvällen. Lördag, surströmming hos svärmor (kan inte bli bätttre) Söndag, våravslutning med  himlakören, Filippa kalas hos Klara och senare på kvällen åker vi och grattar Elvis.
Så vi har helgen fullbokad =) Skönt då det händer nått.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0